کردستان بزرگ(انادول)

به وبلاگ دیوان ندای آنادول خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
نوازندگان معاصر
البوم های نوازندگان
اموزش دیوان
اهنگ های ترکی
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 156563
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1

ساخت كد صوتی آنلاين

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

کردستان بزرگ(انادول)

کردستان به بخشی از اسیای غربی می گویند که قسمتی از ایران-عراق-ترکیه و سوریه را در بر می گیرد.مردمان این منطقه بیشتر کرد هستند یا ترک.در اکثر مناطق کردستان ساز دیوان رواج پیدا کرده و اساتید زیادی هم وجود دارد.همانطور که گفتیم ساز دیوان در زمان قدیم به ساز حکومتی معروف بوده است و این ساز متعلق به کشور ترکیه است اما در بخش های همسایه های ترکیه (مانند ایران-ارمنستان-عراق)تا حدودی رواج پیدا کرده و حتی نوازندگان بزرگی در این کشور ها وجود دارد.در ایران مناطق استان کردستان و استان اذربایجان شرقی و غربی دیوان رواج پیدا کرده و حتی در ایران بخصوص در این 20 ساله اخیر سازندگان خیلی خوبی هم در ایران وجود دارد اما پیشینه ی این ساز بر می گردد به کشور ترکیه. 



نظرات شما عزیزان:

سعید
ساعت14:18---16 تير 1393
پس تو این جوری جواب میدی به نظرات ؟؟؟؟؟؟

کیر 19 سانتیم تو کس مادر و خواهرت قواد قورومساق. چند بدم مادر و خاهرت رو هم از کون و هم از جلو بگام؟فکر کنم این جوری خوشت بیاد . چون با کس کشایی مثل تو این جوری باید صحبت کرد


محمد
ساعت14:17---29 ارديبهشت 1393
به قول معروف: شتر در خواب بيند پنبه دانه. كردستاني كه شما معرفيش كرديد، بيش از 70 درصد آن غير كرد زبان هستند. در ثاني، كردهايش نيز از لحاظ مذهب و زبان كلي باهم متفاوتند. شما در مناطق كردنشين تركيه، حتي يك شهر خالص كردزبان نمي توانيد پيدا كنيد. همه مناطق كردنشين تركيه از لحاظ تركيب جمعيت، ترك زبان و كردزبان هستند. بنده اين مساله را در سفري كه به تركيه داشتم به عينه ديدم. در بازار دو شهر وان و دياربكر ساعتها گردش كردم و با مردم در اين خصوص صحبت نمودم. آنها تركيب جمعيتي كل مناطق كردنشين تركيه را شبيه اين دو شهر ذكر مي كردند. اين هم از سياست آتاتركيزمهاي تركيه بود جهت به استحاله كشيدن غيرتركها در آن كشور. مناطق صرفا كردزبان ايران محدود مي شود به شهرهاي استان كردستان به غير از دو شهر پرجمعيت بيجار و قروه اكثرا ترك زبان شيعي و چهار شهر كوچك در جنوب استان آذربايجان غربي، شمال سني مذهب و جنوب عمدتا شيعه مذهب كرمانشاه و مناطق مشخصي از استان بسيار كم جمعيت ايلام شيعه مذهب كرد و لرزبان.

بهمن از سلماس
ساعت22:41---2 آبان 1391
آقای عاشق دیوان ساختگی از خراسان اولا :اسم این ساز باغلاماست نه دیوان خواهش میکنم اسم ساز رو اشتباه نگویید. ثانیا :چرا شما و امثال شما در خیالات هستین که خاک آذربایجان (ارومیه سلماس ماکو و...) وخاک خوزستان و خاکلرستان را جزو نقشه کردستان خیالاتی خودتون میدونید ؟؟؟؟ والا خجالت داره. خجالت بکشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:چرت و پرت نگو بابا


عاشق دیوان از خراسان
ساعت18:51---28 شهريور 1391
من ارومیه سرباز بودم. سلماس ماکو کرد هستند و البته درصدی هم اذری نه ترک.الازیغ و کرکوک هم که مربوط به ایران و هذربایجان نیست که شما جوش ان را می زنید. و صد البته انها نیز کرد می باشند

محسن
ساعت14:45---16 شهريور 1391
با عرض سلام و خسته نباشيد.
از اينكه در عرصه هنر و موسيقي تلاش ميكنيد، تبريك ميگم بهتون. ولي در مورد نقشه كردستان خودتون قضاوت كنيد! چرا خاك آذربايجان، تركيه، عراق و ايران را كردستان قلمداد ميكنيد؟! كداميك از منطق خوي، سلماس، اروميه، خوزستان لرستان، بوشهر، اربيل، كركوك، كارس، آغري، الازيغ، و .... كردستان است؟!
اين نقشه ي تخيلي بانكردهاست، كه به خيال خودشون كردستان را هم به خليج فارس و هم به مديترانه متصل كرده اند! البته تو خواب و خيال!


sanaz
ساعت3:33---1 شهريور 1391
aghaye mohtaram! shoma hame chiz ro tahrif kardid ba agha ramin va ali agha kamelan movafegham ye zarre ensaf dashte bashid va kamtar khiyalati shavid.

.
پاسخ:زر زیادی نزن


علی
ساعت3:29---1 شهريور 1391
دوست عزیز چرا شما همه چیز رو تحریف می کنید اسم این ساز باغلاما است نه دیوان مگه مرض دارید؟؟؟
پاسخ:برو کس شعر نگو


رامین
ساعت3:26---1 شهريور 1391
آقای کردستان کوچک شما اولا اشتباه می کنید که خاک آذربایجان( ارومیه < قروه < سلماس ماکو< ایغدیر< کارس< الازیغ<کرکوک< و... را جزو کردستان کوچک حساب مکنید. ثانیا ای فرهنگ دزد بزرگ !!! سازی به اسم دیوان وجود ندارد . اسم این ساز باغلاماست.
پاسخ:برو گمشو بابا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 15:19 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
مرداد 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
علی بایسته
حامد پرندین
لينكستان
خلوتگاه من
گیتار ساز عشق
توحید چوب
سجاد
عاشقانه ها
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باغلاما و آدرس iran-baglama.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , iran-baglama.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com